Om
FitnessTemplet drivs av det svenska företaget SilverPark Media AB som har sitt säte i Göteborg. Företagets adress är Wallenbergsgatan 1A, 412 59 Göteborg.
För att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till kundservice@fitnesstemplet.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställningar
När din beställning är klar, skickar vi en orderbekräftelse till din email. Där hittar du alla uppgifter om produkter, priser samt fakturerings- och leveransadress.
Om du upptäcker något fel i orderbekräftelsen, kontakta oss direkt via e-post på kundservice@fitnesstemplet.se.
Leveranser
Vi erbjuder fri frakt inom Sverige för alla våra produkter.
De normala leveranstiderna är 1-2 arbetsdagar om beställningen görs före kl 12. Beställningar som görs på helgen skickas tidigast nästkommande arbetsdag.
För produkter som skickas från externa leverantörer kan leveranstiden vara längre. Eventuella förlängda leveranstider anges då på produktsidan.
Om det skulle uppstå förseningar i leveransen kan du kontakta oss via email på adressen: kundservice@fitnesstemplet.se.
Priser i butiken
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på grund av ändringar från leverantörer, feltryck eller fel som uppstått på grund av felaktig information.
Ångerrätt
När du köper varor från FitnessTemplet har du som kund en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från det att du mottar din beställning.
Dessutom erbjuder vi en förlängd öppet köp-period för julklappar under hela december, vilken sträcker sig fram till den 5 januari det följande året.
Nyttjande av ångerrätten
För att nyttja din ångerrätt måste du meddela oss om ditt beslut. Meddelandet ska skickas till kundservice@fitnesstemplet.se och inkludera ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och tydlig information om vilka produkter som omfattas av returen.
Vi kommer att skicka en returfraktsedel till dig via e-post. Du bör returnera produkterna omedelbart och senast inom de lagstadgade 14 dagarna efter att du meddelat ditt ångrande.
Produkterna ska returneras i originalskick och vara väl förpackade i sin ursprungliga förpackning. Vid returnering förbehåller vi oss rätten att göra en värdeminskning baserat på varans ursprungliga värde om produkten har använts eller är skadad.
Ångerrätten gäller inte för:
- Produkter som har blivit förseglade av hälso- eller hygienskäl, och där förseglingen har brutits av dig.
- Produkter som är av typen förseglade ljud- eller bildupptagningar, där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkade produkter som har skräddarsytts specifikt för dig eller har en tydlig personlig prägel enligt dina önskemål.
- Tjänster som har levererats och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som är föremål för snabb försämring, såsom livsmedel.
För mer information om den lagstadgade ångerrätten, besök konsumentverket.
Reklamation och klagomål
Om produkten är skadad eller felaktigt expedierad när den levereras, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Du måste alltid kontakta oss innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet bör skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.
Så här gör du vid reklamation
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras genom e-post till kundservice@fitnesstemplet.se, där du anger ditt namn, adress, email, ordernummer och beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt, kommer vi att återbetala dig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss dock rätten att neka en reklamation om varan inte anses vara felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, som du kan hitta på arn.se.
Ansvar
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som uppstått till följd av användning av våra produkter.
Vi accepterar inte heller ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikter, brand, krig, myndighetsbeslut eller bristande leverans från våra leverantörer.
Vidare tar vi inget ansvar för eventuella förändringar av produkter eller produkters egenskaper som har gjorts av våra leverantörer eller andra faktorer som är utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi vill informera om att eventuella tryckfel på denna webbplats och produktutförsäljning kan inträffa. Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende, eftersom färgvariationer kan förekomma på grund av skärmskillnader, fotokvalitet och upplösning. Vi strävar alltid efter att presentera våra produkter så korrekt som möjligt.
Eventuella ändringar
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i våra villkor när som helst. Eventuella ändringar kommer att publiceras online på vår webbplats. De uppdaterade villkoren anses accepterade i samband med en beställning eller besök på webbplatsen.
Lag och tvister
Om en tvist inte kan lösas efter samråd mellan kundtjänst och kund, kan kunden vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden. För kunder som är bosatta i ett annat EU-land finns möjligheten att lämna klagomål via EU-kommissionens plattform för medling i tvister: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vid eventuell tvist kommer vi att följa beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Eventuella tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska behandlas i enlighet med svensk lag och rättspraxis.